Tips Untuk Mencuci Dan Menggilap Barang Kemas Sendiri Dengan Bahan-Bahan Di Rumah Anda. Tidak Lagi Belanjakan Kos Menggilap di Kedai!..

loading...
Tips Untuk Mencuci Dan Menggilap Barang Kemas Sendiri Dengan Bahan-Bahan Di Rumah Anda. Tidak Lagi Belanjakan Kos Menggilap di Kedai!..
Tips untuk menggilap barang kemas anda supaya nampak seperti baru di rumah
Barang kemas sememangnya cantik dan sentiasa bersinar. Namun, lama-kelamaan ianya akan mulai pudar dan hilang sinarannya.
Anda boleh menghantarnya ke kedai emas untuk digilap semula supaya kelihatan baru tetapi tahukah anda, anda boleh buatnya sendiri di rumah?
Kebanyakan peralatan yang digunakan ada di rumah anda dan ianya jauh lebih jimat. Mari kita lihat antara cara yang anda boleh guna untuk gilap barang kemas sendiri di rumah.
Pencuci pinggan
Tahukah anda, anda boleh mengilatkan barang kemas dengan menggunakan pencuci pinggan?
Rendamkan barang kemas anda ke dalam air suam yang dicampur dengan sedikit pencuci pinggan. Kemudian beruskan dengan menggunakan berus gigi. Anda akan mendapati ianya menjadi lebih berkilat dan kelihatan baru.
Percaya atau tidak, anda boleh mengilatkan barang kemas dengan menggunakan ubat gigi sahaja? Anda boleh meletakkan sedikit ubat gigi di berus gigi dan memberus barang kemas tersebut.
Ammonia lazimnya digunakan untuk mencuci perkakas atau peralatan di rumah. Ianya merupakan bahan kimia yang kuat jadi berhati-hati apabila menggunakannya.
Hanya campurkan sedikit ammonia dengan air. Rendamkan barang kemas anda sebentar dan keluarkan sebelum mengelapnya.
Selamat mencuba!
loading...

0 Response to "Tips Untuk Mencuci Dan Menggilap Barang Kemas Sendiri Dengan Bahan-Bahan Di Rumah Anda. Tidak Lagi Belanjakan Kos Menggilap di Kedai!.."

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close